Majoritatea dintre noi avem zile în care ne simțim deprimați, supărați, dezamăgiți, descurajați și în care vrem să scoatem totul la lumină. Să ne strigăm trăirile pentru a putea scăpa de ele și pentru a ajunge din nou la starea de bine. Emoțiile și trăirile negative ca mânia, furia, tristețea, gelozia cauzează o stare de tensiune permanentă. Dacă exprimarea lor nu se face într-o manieră constructivă va avea loc o izbucnire violentă și nu o descărcare sănătoasă. Doar descărcarea emoțională matură și asumată poate aduce cu sine ușurarea.

Îți poți descărca emoțiile acordându-ți un timp pentru introspecție și un spațiu pentru propria persoană. De asemenea, poți ține un jurnal al emoțiilor despre ceea ce ai simțit, care a fost obiectul emoțiilor tale și ce anume te-a făcut să simți în acel fel. Încearcă să înțelegi mai întâi emoțiile prin care treci și să identifici pașii pe care îi ai de făcut pentru a te liniști.

Dacă emoțiile te copleșesc și nu le poți face față sau te simți prins într-un cerc vicios, apelează la un psihoterapeut care te ajută să îți înțelegi emoțiile, să le faci față, să le descarci într-un mod sănătos și să controlezi mai bine mediul în care trăiești.

               Psih. Aura Bogdan